Nieuwe Deutz-Fahr 6145.4
JE WEET WAT JE KRIJGT - JE KRIJGT WAT JE WILT.
Nieuwe DEUTZ-FAHR 6145.4 Stage V
Deutz-Fahr presenteert met trots het nieuwe 6145.4 model. Dit model, met geautomatiseerde RCshift transmissie, dicht het gat tussen de 6140 en 6155.4 modellen.
Het nieuwe model concentreert zich op de kwaliteit en voordelen van de grotere 6.4 serie en de wendbaarheid van de 6120-6140 serie. De geveerde vooras met fronthef en geautomatiseerde RCshift transmissie maken de 6145.4 de perfecte allrounder voor gemengde bedrijven en voor iedereen die opzoek is naar een comfortabele, krachtige en betrouwbare tractor. Dit nieuwe model biedt een grote hoeveelheid hightech functies en voldoet aan de verwachtingen van een Duitse tractor.
Verspil geen tijd met het zoeken naar iets goeds, ga direct voor het beste.
DEUTZ-motor: De 6145.4 is voorzien van de 4.1 liter DEUTZ TCD motor met een max. vermogen van 144 pk welke voldoet aan de laatst milieunorm stage V. Het krachtige DEUTZ Common Rail DCR®) injectie systeem en de elektronische motorbediening met intelligente koppeling aan het aandrijfmanagement zorgen voor optimale motorprestaties bij een laag brandstofverbruik. Het uitlaatgasnabehandelingssysteem bestaat uit een compleet compact pakket van uitlaatgasnabehandelingstechnieken (EGR+ DOC+DPF+SCR) die geoptimaliseerd zijn voor het hoogste rendement en zo zorgen voor minimale bedrijfskosten.
Opklapbare radiatoren: Het nieuw ontworpen koelsysteem - ontworpen in samenwerking met Italdesign Giugiaro - verbetert het rendement van de motor aanzienlijk door een hogere warmteafvoer capaciteit. Alle radiatoren en verbindingselementen zijn gemaakt van aluminium voor een grote warmteafvoer. Door het exclusieve openingssysteem kan de radiator volledig worden geopend, waardoor het onderhoud aanzienlijk sneller en eenvoudiger kan worden uitgevoerd. In gesloten toestand is het koelsysteem zeer compact en maakt het mogelijk om het laatste deel van de motorkap laag en steil te houden voor een duidelijk zicht op de fronthef.
Compacte afmetingen: De compacte vier cilinder met een wielbasis van 2.543 mm en een minimale lengte van 4.193 mm maakt de trekker kort en wendbaar in het veld, op de wendakker en op het erf.
RCshift automatische transmissie: De RCshift transmissie made in Germany by ZF is een volledig geautomatiseerde powershift transmissie. U heeft de keus of u deze transmissie gebruikt als volautomaat, halfautomaat of dat u de touwtjes zelf in houden houdt door zelf te schakelen. De transmissie kent zelfs een programmeerbare snelheid waarbij de techniek zelf bepaalt welke versnelling bij welk motortoerental gebruikt wordt om de door u vastgelegde werksnelheid constant te houden. De transmissie kent 6 powershiftstanden en 5 groepen welke volautomatisch zonder tussenkomst geschakeld kan worden. De super-eco transmissie behaalt de 40 km/u met slechts 1.230 omw/min. Dit resulteert in een laag brandstofverbruik bij transport en een prettig laag geluid in de cabine. Daarnaast is de trekker voorzien van een kruipgang wat het aantal versnellingen brengt tot 54 versnellingen vooruit en 27 achteruit. De grote overlap tussen de versnellingen maken dat de trekker soepel opschakelt en u altijd in de juiste versnelling zonder te veel schakelbewegingen kunt rijden.
Krachtige hefinrichting: De hefinrichting voorzien van weerzijden automatische zijstabilisatie tilt ruim 6 ton en laat daarmee geen machine staan. De heflatten zijn voorzien van Cat II/III snelkoppelhaken en maken het aankoppelen samen met de elektronische bediening makkelijk en veilig.
4-voudige aftakas: Standaard is de trekker voorzien van 4 aftakastoerentallen. Hiermee heeft u de keus af te stemmen op het door het werktuig vereiste toerental en indien gewenst een ECO-toerental. Zelfs met de door het werktuig vereiste 1.000 omw./min. is het mogelijk een ECO-stand te kiezen waarmee met een verlaagd motortoerental brandstof bespaard en geluid reduceert.
Maxivision cabine: De cabine opzet biedt uitstekende ruimte en zicht. Dankzij de vrijstaande cabine bevindt het geluid in de cabine zich op het laagste niveau. Naast dat de chauffeur wordt beschermd van geluid, wordt ook de luchtkwaliteit gewaarborgd, dankzij de categorie 2 luchtconditionering. Met het nieuwe InfoCentrePro legt DEUTZ-FAHR de lat aardig hoog op het gebied van bestuurdersinformatiesystemen. De nieuwe deels analoge, digitale kleuren- en TFT- technologie van het InfoCentrePro zorgt voor duidelijke informatie voor de bestuurder. Een belangrijk onderdeel van bestuurderscomfort is een goede stoel. De 6145.4 biedt met de Max-Comfort XL stoel een hoge mate van comfort. Het werkplezier wordt mede bepaald door de temperatuur. Het ventilatiesysteem zorgt samen met de uitstroomopeningen bij de voeten, voorruit, achterruit en zijpanelen voor een homogeen behaaglijk klimaat. De standaard aanwezige mechanische cabinevering zorgt ervoor dat trillingen en schokken ontstaan door het rijden op een oneffen bodem sterk worden gereduceerd. Een doorzichtig openklap baar dakluik zorgt voor een ruimtelijke beleving van de cabine en zorgt indien gewenst voor koele frisse lucht.
Incl. Power Pakket
Naast de zeer uitgebreide standaarduitrusting kent de 6145.4 aanbieding een Power pakket wat het werken met deze trekker nog meer flexibiliteit geeft. Het pakket bestaat uit de volgende onderdelen:
LED Lichtpakket: Ook werken in het duister is voor de 6145.4 geen enkel probleem. Met werklampen in de motorkap 2 LED-werklampen op de breedtelichten, 2 LED op de achterspatborden en 8 LED-werklampen aan de dakrand (4 voor en 4 achter) maken de nacht tot dag waarmee geen detail aan u voorbijgaat. De verlichting is met behulp van het zgn. WOLP-paneel bedienbaar waarbij met een druk op de knop de voorgeprogrammeerde werklampen uit- en aangeschakeld kunnen worden.
Airconditioning: Naast een verwarming is de Maxivision standaard voorzien van een airconditioning die het mogelijk maakt om tijdens warme dagen behaaglijk uw werk te verrichten.
4 Hydraulische ventielen: De 6145.4 heeft 4 dubbelwerkende ventielen aan de achterzijde voorzien van een zweefstand en doorstroomregeling. Tezamen met de drukloze retour en hydraulische aanhangerrem is de hydraulische installatie compleet uitgevoerd.
Load-sensing pomp: De hydraulische installatie wordt gevoed door een Load-sensing pomp met een maximale capaciteit van 120 l./min. De vraag van het werktuig stuurt de pomp aan waardoor onnodig rondpompen van olie wordt voorkomen. Naast de hydrauliekpomp kent de trekker standaard een separate voedingspomp voor de besturing, hiermee is de capaciteit van de hydrauliekpomp altijd gewaarborgd voor het werktuig en verhinderd een stuurbeweging niet het functioneren van een hydraulische handeling.
Geveerde vooras: Tezamen met de geveerde cabine geeft de geveerde vooras een ongekend rijcomfort, zowel op de weg als ook in het veld. De as is in- en uitschakelbaar wat het maakt dat de as bij precieze werkzaamheden kan worden uitgeschakeld. Met het uitschakelen wordt de trekkracht maximaal gegarandeerd in het veld en bij voorlader werkzaamheden onverwachte bewegingen voorkomen. De as is standaard voorzien van het zgn. ASM-systeem waarmee differentieelslot en 4WD afhankelijk van rijsnelheid en stuurhoek automatisch in- en uitgeschakeld kunnen worden.
Fronthef en Comfort pakket: met een max. hefvermogen van 4.200 kg wordt met een elektronisch ventiel de geïntegreerde fronthef bediend vanaf de MaxCom rijhendel welke is geïntegreerd in de Satellite armleuning. De dubbelwerkende comfort pakket aansluiting aan de voorzijde wordt evenzo bediend met een elektronisch bediend ventiel die is geïntegreerd in de MaxCom rijhendel. De snelheid van heffen en tijdsduur kunnen worden ingesteld. Bijkomend voordeel van een elektronisch bediende fronthef is dat ook de hef aan de voorzijde met drukknoppen bediend kan worden.
Robuuste bandencombinatie: De 6145.4 staat op de robuuste bandencombinatie 480/70R28 voor en 580/70R38 achter. De banden zijn gemonteerd op vaste velgen en worden aan de bovenzijde afgeschermd door wegdraaibare voorspatborden.
MEER WETEN?
Neem contact op met Roel Eppink
roel@postel.nl
06-27501990